Jaarverslag 2020

Ondanks de uitdagingen gaat de strijd tegen vrouwelijke genitale verminking door!

Het jaar 2020 werd overal ter wereld gekenmerkt door COVID-19. Ook het team van GAMS België zette haar schouders eronder. De reguliere werking werd aangepast en er werden bepaalde acties op poten gezet om de psychosociale gevolgen van de pandemie voor onze doelgroep te beperken. Lees het allemaal in ons jaarverslag 2020!

Ons doel: een wereld zonder vrouwelijke genitale verminking

Sinds 1996 zet GAMS België vzw zich in voor het afschaffen van vrouwelijke genitale verminking (of “vrouwenbesnijdenis”) in België en in de rest van de wereld. Onze activiteiten worden hoofdzakelijk in België georganiseerd via onze helpdesks in Brussel, Luik, Namen en permanenties in Antwerpen, Gent en Leuven, maar ook in Senegal en op internationaal niveau zetten we onze werking verder uit.

“Mijn grootste droom is de dag te zien, waarop we allemaal samen, een wereld zonder vrouwelijke genitale verminking zullen opbouwen.” - Khadidiatou Diallo, voorzitster van GAMS België

Preventie, steun en begeleiding van onze doelgroepen…

Om haar doelstellingen te bereiken is GAMS België trouw gebleven aan haar rol: de betrokken personen verwelkomen en sensibiliseren, een eerste onthaal bieden en sociale, psychologische en juridische ondersteuning organiseren…

Aanpassing aan de COVID-19 maatregelen

Terwijl de eerstelijnsondersteuning aan de doelgroep snel werd hervat, moesten andere activiteiten worden aangepast. Zo werden opleidingen voor professionals (v/m/x), pleidooi evenementen en sensibiliseringsactiviteiten… online aangeboden.

“Ondanks het moeilijke jaar blijven we hoopvol dat we de strijd tegen gendergerelateerd geweld kunnen voortzetten en de structurele middelen kunnen vinden die nodig zijn om deze strijd tot een goed einde te brengen.” - Katrien De Koster, coördinatrice van de activiteiten in Vlaanderen

Dank u voor uw steun <3

Dank aan u die ons steunt, financieel of op een andere manier, en in het bijzonder aan alle vrijwilligers, stagiairs, bondgenoten en partners (v/m/x) die elk op hun eigen manier hebben bijgedragen aan de strijd tegen vrouwelijke genitale verminking in België en in de rest van de wereld!

Lees het jaarverslag

No Replies to "Jaarverslag 2020"